Nastanou změny ve vydávání parkovacích karet

Změny ve způsobu vydávání parkovacích karet rezidentů a abonentů začnou od 1. září. Každá parkovací karta bude evidována na registrační značku vozidla rezidenta či abonenta.
Občan s trvalým pobytem v rezidentní zóně, osoba vlastnící v této zóně nemovitost či podnikatel mající v abonentní zóně provozovnu při žádosti o vydání parkovací karty doloží, že je vlastníkem či provozovatelem vozidla. A to příslušným dokladem k vozidlu, především malým technickým průkazem (osvědčení o registraci vozidla), velkým technickým průkazem, pokud jej má vlastník ještě k dispozici (od 1. 1. 2024 jsou vedeny pouze digitálně), případně výpisem z karty vozidla.
Zavedením této evidence se zabrání tomu, aby v rezidentních a abonentních zónách parkovala vozidla, která k tomu nemají povolení. Tím se také omezí obcházení pravidel. Díky tomu bude možné účinněji provádět kontroly a případné přestupky řešit podle zákona o silničním provozu.
Platnost dosavadních parkovacích karet zůstává zachována. Doložit vlastnictví k vozidlu tak bude třeba až po skončení platnosti těch stávajících. Změna se týká všech nově vydávaných parkovacích karet od 1. 9. 2025. Žádosti budou i nadále vyřizovány na podatelně budovy radnice.